Idag bär det av till sjukhuset för att göra den där fittkontrollen som jag bara hatar, det gör ju så jävla ont. Inte för att det är nåt fel på den, den fungerar som den ska, tro mig. 
Men måste man dit så måste man, kan ju inte avboka varje gång för att slippa, så lika bra att ta tjuren vid hornen och göra den. Sen slipper jag ju på ett tag igen, förhoppningsvis.
Men innan det så blir det att ta genvägarna inne på IKEA, så jag kommer till ljusavdelningen lite fort, måste ha lite nya vaniljdoftljus och även blockljus till mina ljuslyktor. Och tack och lov har dom blomkrukor i närheten så då slipper jag stimma runt mer än nödvändigt. Så kul är det inte att gå i affärer.
Efter det får det bli en snabbis in i några klädbutiker och hoppas på att jag kanske hittar något. Trosor ska jag allt se om jag hittar några snygga, får nog bli på Lindex, där har dom ju en del snyggt. Och på hemvägen så blir det att köpa lite rökt lax, räkor och ål. Ska bli gott att mumsa på ikväll så jag hoppas det är öppet när jag kommer dit. Vill inte bli besviken igen.
Dags att göra mig iordning, det vill säga ta på mig kläder, borsta hår och tänder. Sminka mig gör jag inte tack och lov, sparar på både tid, pengar och hud. Jag är vacker utan spackel! Nu överdrev jag, men varför dölja hur man egentligen ser ut bakom massa smink?

Kommentera

Publiceras ej