Nu jävlar är det liv i luckan. Han som jag brukar prata med på nätterna var inte glad i telefon på mig idag. Han slängde på luren efter att han sagt vad han tyckte om att jag skrivit på FB till honom i Torsdags natt, anklagde mig för att det var mitt fel att det tagit slut mellan honom och hans kärring.
Men, som jag skrev till honom sen. Det var han som sa att han skulle byta lösenord, han läste det jag skrev då, den natten, han visste själv om att han inte bytt sitt lösenord och borde därför ha raderat det som jag skrev. Hur fan skulle jag kunna veta att han varit så dum att inte byta lösenord då han vet hur hans kärring kan va, dvs snokande. Hon hade gått in på hans FB och sett att jag skrivit till honom och undrat om hon kommit på att vi snackat på nätterna då vi inte hade pratat på typ fyra nätter när jag behövde prata av mig lite smått.
I vilket fall som helst har hon tydligen dumpat honom nu. Och han är väl inte så glad. Men han messar med mig i alla fall. Han har väl kommit på att jag faktiskt har rätt. Har sagt till honom att det är hon som inte är som hon borde som snokar i hans privata saker. Så risken är väl att hon beslagtar hans telefon imorgon natt så han inte får ha med den till jobbet som hon redan gjort vid ett annat tillfälle då hon kom på att vi snackade. Sa till honom att han är dum om han låter henne ha telefonen imorgon natt när han jobbar. Då har han ju verkligen visat för henne att hon kan styra och ställa över honom som hon vill.
Ärligt, vad ska han med henne till? Hon har ju värsta kontrollbehovet. Visst är det väl bra om det löser sig för dom. Men personligen tycker jag att han borde hitta nån annan som är vettig. Nån som låter honom ha kompisar och inte snokar och har sig. Men det är ju upp till honom om han vill fortsätta behöva undanhålla vilka han pratar med om det löser sig där igen. Hon måste verkligen se mig som en konkurrent eller nåt, och jag förstår henne, hon och jag är inte lika på nåt sätt. Det var längesen någon såg mig som en sån nu. Det hände ganska ofta när jag var yngre. Men jag har ju alltid föredragit att ha killkompisar framför tjejkompisar då killar är mer roliga, lite mer ös på och snackar inte lika mycket skit och är mycket mer spännande att umgås med.
Men i vilket fall som helst, nu pratar han med mig igen via sms. Så jag har nog fått honom att fatta att den som det är fel på är henne bara för att hon gör något man normalt inte gör, snokar i mail, mobil och så vidare.
Jag tror det löser sig mellan dom snart igen, för utan honom och hans ekonomi så har hon inget och det vet hon med, för hon kommer inte ha råd att stå där ensam med ett hus och två ungar, men han är övertygad om att det inte löser sig och jag tror hon tänker ekonomiskt.
Jag säger bara, fortsättning följer. Var skönt att skriva om annat än om han den där killen jag ältat om nu i flera bloggar. Varför kom jag att tänka på honom nu igen. Han sover nog gott vid det här laget hoppas jag. Hoppas att han tar sitt förnuft till fånga och hör av sig snart igen, för jag ska inte, hur mycket jag än vill. Så vida jag inte kommer på nåt riktigt viktigt. Han vet att jag vill träffa honom, så nu är det upp till honom om han verkligen vill träffa mig med. Vilket jag tycker han borde när han sa senast i fredags att han har känslor.

Kommentera

Publiceras ej