Började snacka med en kille på en dejtsida jag är med för ett tag sen, några år yngre men det är ju skit samma. Från samma stora stad som mig. Han har ju tyckt att vi sa ses men jag har ju skyllt på både det ena och andra så det har ju inte blivit av. Men igår hade jag faktiskt riktigt tråkigt och han skrev att han hade saker att göra men att han höll det öppet i fall jag ville ses.. så jag skrev typ bara att jag funderade på det, att träffa honom alltså.
Han ville att jag skulle komma hem till honom men det ville jag inte så föreslog att vi skulle gå och fika istället då jag väl bestämt mig för att göra nåt istället för att sitta här hemma och glo ensam som jag brukar så kollade jag upp hur länge ett av fiken hade öppet. Var så smart så jag sa att vi kunde träffas där en timme innan det stängde. Tänkte om det skulle vara tråkigt så hade det ju bara varit en timme av mitt liv.
Det var väl lite trevligt men inte min typ...men lite nya folk är väl kanske inte fel att lära känna. Pratglad var människan också och jag märkte hur nervös han var stackarn. Trodde aldrig att stället skulle stänga, tiden kändes om en evighet. Och det var riktigt skönt att få gå därifrån. Sa redan till honom innan jag gick dit att det inte var nån idé att han frågade om jag ville följa med hem för det tänkte jag inte göra. Tyckte att det var lika bra att jag sa det så jag skulle slippa komma med nån dålig undanflykt på plats. Hade väl dragit den om djuren då att jag glömt mata dom eller nåt.
Efter ett tag så fick jag ett meddelande av den där killen att han tyckte det var otroligt trevligt att träffa mig och att om jag ångrade mig så fick höra av mig om jag ville ha mer sällskap plus att han tyckte att jag såg bra ut som på bilderna. Och han vill tydligen träffa mig igen. Det var ju kul att jag tydligen lyckats charma honom lite då. Men nä, han var inte min typ, blond dessutom och blonda killar ser inte bra ut. Men kan väl se film nån gång med honom om jag har väldigt tråkigt. Fan vad elak jag är, han var ju snäll så.
Drog till jobbet och hämtade min lönespecifikation och sen till affären för att handla och efter det försökte jag få tag i en killkompis som tjatat om att träffa mig nu i evighet, men han fick jag ju inte tag i bara för att jag själv ville hälsa på så fick ringa till en annan som jag stack till runt 21.30 tiden. Hade verkligen inte nån lust att åka hem så var skönt att få lite miljöombyte och sällskap så där blev jag kvar tills 01.00 tiden för han skulle upp och jobba vid 10-tiden dagen efter.
Och nu idag om han som velat träffa mig i evigheter inte har nåt för sig så funderar jag på att åka dit och hälsa på en stund sen ikväll. Kan ju vara trevligt att se hur han bor nån gång. Har ju sagt nu i säkert ett halvårs tid att jag ska hälsa på men ej gjort det och han har tjatat som fan. Så ja, det får det nog bli om jag känner för det då.

Kommentera

Publiceras ej